Мистецтво комерції - це не мистецтво продажу. Це вміння переконати будь-кого зробити покупку. Це мистецтво створювати умови, за яких покупець сам себе переконає в цьому...
Харві
ХАРАКТЕРИСТИКА СПЕЦІАЛЬНОСТІ
Комерційна діяльність - одна з основних складових сучасного бізнесу. Комерція охоплює не тільки сферу купівлі-продажу, вона являє собою більше складний процес, який включає:
- розрахункові, господарсько-фінансові операції;
- правові аспекти укладання угод;
- пошук і аналіз ефективних рішень в області цінової та товарної політики підприємств;
- роботу з постачальниками й споживачами;
- організацію комерційних контактів суб'єктів ринку (таких, як оренда, лізинг, концесія, комісія, факторинг, контрактація й ін.).
У рамках підприємства-виробника комерційна діяльність передбачає забезпечення погодженості між окремими службами: це й виробничий відділ, і відділ маркетингу, фінансовий і плановий відділи.
Фахівець в області комерційної діяльності затребуваний у будь-який організації, що виробляє товар або надає послуги, у торговельному підприємстві, у банку, страховій і лізинговій компаніях, посередницьких організаціях, а також у приватному бізнесі.
Актуальність комерційної діяльності в наш час із кожним днем зростає. Це пов'язане з великим ступенем ризику при прийнятті комерційних рішень, особливо для підприємств, що здійснюють зовнішньоторговельні операції.
МАЙБУТНЯ СПЕЦІАЛЬНІСТЬ
Фахівець у галузі комерції - це фахівець із організації процесів, пов'язаних із купівлею-продажем, обміном і просуванням товарів від виробників до споживачів з метою задоволення купівельного попиту й одержання прибутку.
Фахівець у галузі комерції повинен бути підготовлений до вирішення таких основних професійних завдань:
у комерційно-організаційній діяльності: вибір товарів і формування товарних асортиментів; вибір покупців і постачальників; планування й організація процесів закупівлі; організація комерційних взаєморозрахунків; організація руху товарів і створення системи стимулювання збуту; керування товарними запасами;
у дослідницькій (у тому числі науковій) діяльності: дослідження й аналіз товарних ринків; дослідження асортименту і конкурентоспроможності товарів; дослідження й моделювання бізнес-технологій; аналіз і оцінка ефективності комерційної діяльності; дослідження інформаційно-методичного забезпечення комерційної діяльності з метою її оптимізації;
у проектно-аналітичній діяльності: проектування інформаційного забезпечення комерційної діяльності; прогнозування кон'юнктури товарних ринків; прогнозування і проектування номенклатури товарів; прогнозування й розробка стратегії комерційної діяльності підприємства на товарному ринку; проектування процесів просування й реалізація товарів на ринку; прогнозування результатів комерційної діяльності підприємства.
В умовах ринкових відносин суттєво підвищується роль комерційної діяльності як основного фактора ефективного господарювання підприємства різних форм власності. Комерція (лат.) - торгівля.
Комерційна діяльність - це сукупність процесів і операцій направлених на здійснення купівлі - продажу товарів з метою задоволення купівельного попиту і одержання прибутку.
Комерційна діяльність - є сукупністю фінансово - економічних , правових, організаційних знань, навичок та дій, які направлені на організацію, проведення та удосконалення процесів обігу (купівлі, продажу) товарів з метою задоволення попиту споживачів та отримання прибутку.
Комерційна діяльність є основою торгового бізнесу. Важко знайти підприємство, одним із видів статутної діяльності якого була б торгівля товарами.
Основною фігурою товарного ринку кваліфікованого управління захисту прав споживачів виступає комерсант.
Комерсант - провідна професія ринкової економіки, організатор торгівлі, здорової ринкової кон'юнктури, збалансованого товарного ринку. Сучасний комерсант - це висококваліфікований менеджер, який знає кон'юнктуру і закони вільного ринку заснованого на використанні законів вартості, попиту, пропозиції та ін. Він універсальний фахівець торговельної справи, від результативної роботи якого залежить ефективність діяльності підприємства або фірми в цілому.
Комерсант - фахівець призначений для комерційної діяльності на ринку товарів і послуг по забезпеченню просунення на ринок товарів оптимального асортименту і високої якості.
Вони повинні: володіти мистецтвом ведення комерційних переговорів з партнерами, знати засоби і методи регулювання господарських взаємовідносин між покупцями і постачальниками товарів і послуг, споживчі властивості і методи якісної експертизи товарів, добре володіти основами рекламної справи, маркетингу, менеджменту.
Комерційна діяльність пов'язана практично зі всіма аспектами роботи підприємств: від технології і організації виробництва до фінансового господарювання.
Сфери діяльності фахівця в галузі комерції:
Професійні роботи, які здатний виконувати молодший спеціаліст з "Комерційної діяльності":
- Керівник виробничих підрозділів в оптовій і роздрібній торгівлі
- Керівник виробничих підрозділів у комерційному обслуговуванні
- Керівник підрозділів маркетингу
- Керівник виробничих підрозділів в складському господарстві
- Керівник підрозділів матеріально - технічного постачання
- Керівник малих підприємств без апарату управління в оптовій і роздрібній торгівлі
- Керівник малих підприємств без апарату управління у комерційному обслуговуванні Агент з торгівлі майном
- Агент з комерційних послуг та торгівельні брокери
- Брокери (посередники) з купівлі - продажу товарів
- Закупники
- Службовці на складах Керуючий магазином
- Директор (керівник) малої торгівельної фірми
- Представник торгівлі
- Інспектор торгівельний
- Завідувач складу
- Завідувач сховищ
- Керівник малого (складського) підприємства
- Завідувач заготовчого пункту
- Агент торгівельний
- Агент комерційний
- Торгівельний брокер (маклер)
- Заготівельник продукції і сировини
- Експедитор
- Комірник
Предметна комісія має 3 спеціалізованих кабінети: «Комерційного товарознавства та інфраструктури товарного ринку», «Комерційної та підприємницької діяльності менеджменту та курсового проектування», «Ринкових досліджень, маркетингу, комунікаційної діяльності та ціноутворення».
У теперішній час на відділенні "Комерційна діяльність" навчається 190 студентів денної та заочної форми навчання. Викладачами спеціальності "Комерційна діяльність" розроблена якісна методична база на основі передових досягнень економічних і комерційних наук з використанням новітніх електронних технологій навчання та контролю знань.
Спеціальність забезпечена необхідною матеріально-технічною базою, яка дає можливість використовувати на практиці теоретичні знання студентів.
Спеціальність "Комерційна діяльність" має укладені договори з учбовими закладами третього та четвертого рівнів акредитації про безперервну фахову освіту, що передбачає пільговий вступ випускників на другий - третій курси цих закладів.
Молодший спеціаліст - комерсант підготовлений для професійної діяльності в галузях економіки.
Щорічно в кінці місяця лютого проводиться декада комісії комерційних дисциплін. В програмі декади передбачається: огляд - конкурс студентських газет, виховні години на тему: «Моя професія», засідання гуртків при кабінетах, що належать до спеціальності «Комерційна діяльність», виїзні екскурсії з метою ознайомлення студентів з їхньою майбутньою професією, круглі столи за участю провідних бізнесменів Самбірщини, що викликає особливу зацікавленість у студентів та викладачів комісії, виставки творчих робіт студентів, ярмарки - розпродажі де студенти мають можливість проявити себе як майбутні фахівці комерційної діяльності.
Професія комерсанта вам підійде, якщо ви:
> легко сходитеся з людьми,
> любите знаходитися в центрі подій,
> красномовні,
> умієте наполягати на своєму,
> дружите з цифрами,
> маєте здібність до аналітичного мислення,
> ініціативні,
> стресостійкі,
> можете самостійно ухвалювати ефективні рішення.
Фахівець освітньо - кваліфікаційного рівня молодший спеціаліст спеціальності 5.03050702 «Комерційна діяльність» підготовлений до роботи в галузі «Комерційна діяльність підприємств і організацій» і може здійснювати наступні види діяльності:
- посередництво в оптовій торгівлі;
- фінансове Посередництво;
- допоміжні послуги у сфері фінансового посередництва;
- дослідження кон'юнктури ринку та виявлення суспільної думки;
- консультування з питань комерційної діяльності;
- допоміжна діяльність у сфері державного управління; рекламна діяльність.
Молодший спеціаліст з комерційної діяльності самостійно виконує здебільшого стереотипні, частково діагностичні завдання, за установленими алгоритмами робить економічні розрахунки, збирає, систематизує, накопичує первинну інформацію як для виконання закріплених за ним посадових обов'язків, так і для потреб структурного підрозділу, де він працює.
Фахівець може займати наступні первинні посади:
- агент комерційний;
- агент торговельний; комівояжер;
- представник торговельний;
- торговець комерційний;
- інспектор - товарознавець;
- інспектор торговельний;
- організатор з постачання;
- організатор зі збуту;
- товарознавець;
- торговельний брокер (маклер);
- агент рекламний;
- представник з реклами;
- ревізор комерційний;
- бухгалтер;
- помічник керівника малого підприємства без апарату управління;
- інспектор державний з якості товарів та торгівлі.
Виробничі функції, типові задачі діяльності, які повинен виконувати та вирішувати фахівець:
Функції |
Задачі |
1. Дослідницька |
1.1. Інформаційне забезпечення комерційної діяльності 1.2. Аналіз фінансово - посередницької діяльності суб'єктів господарювання та їх підрозділів 1.3. Аналіз ринків збуту продукції 1.4. Підготовка даних для складання звітів про діяльність |
2. Організаційна |
2.1. Організація товарно - грошових та кредитних відносин пов'язаних з комерційною діяльністю , 2.2. Організація здійснення досліджень товарного ринку та поведінки його суб'єктів 2.3. Організація комерційної діяльності в ринкових умовах господарювання 2.4. Здійснення комерційної діяльності на ринку 2.5. Організація забезпечення належного рівня якості та конкурентоспроможності продукції 2.6.Організація у галузі просувангія,зберігання та продажу товарів і послуг 2.7. Організація комерційних зв'язків 2.8. Організація системи ярмаркової та виставкої діяльності 2.9. Організація ведення бухгалтерського обліку господарських операцій пов'язаних з комерційною діяльністю |
3. Управлінська |
3.1. Забезпечення досягнення мети системи управління та її сталого функціонування і розвитку 3.2. Досягнення цілей управління комерційною діяльністю 3.3. Прийняття та реалізація управлінських рішень |
4. Технологічна |
4.1. Здійснення професійної комерційної діяльності 4.2. Задоволення потреб споживачів якісними товарами в належному асортиментів 4.3. Технологія заснування власної справи з надання комерційних послуг 4.4. Розробка рекламних матеріалів як основного засобу поширення комерційної інформації 4.5. Підготовка, розроблення і укладання угод, договорів, контрактів закупівлі і продажу товарів 4.6. Технологія процесу встановлення цін 4.7. Облік фінансово - господарської діяльності |
5. Контрольна |
5.1. Здійснення контролю під час професійної комерційної діяльності 5.2. Оперативний контроль за якістю продукції 5.3. Контроль за станом розрахунків з постачальниками і споживачами 5.4. Контроль за ефективністю маркетингових комунікацій |
6.Прогностична |
6.1. Здійснення прогнозування та планування в професійні комерційній діяльності 6.2. Обґрунтування напрямів організації комерційної діяльності 6.3. Прогнозування ринку та поведінки його суб'єктів 6.4. Прогнозування процесів ціноутворення 6.5. Планування маркетингових комунікацій 6.6. Планування економічного і соціального розвитку підприємства |
7. Технічна |
7.1. Технологія роботи на персональному комп'ютері 7.2. Комп'ютеризація процесів збору'та опрацювання інформації з комерційної діяльності 7.3. Комп'ютеризація фінансово - економічних розрахунків в комерційній діяльності 7.4. Використання в комерційній діяльності засобів організаційної техніки і каналів зв'язку |